Monday, 7 December 2009

草莓果酱与空心面包




在星期六摇个电话给Aunt Irene 聊天,就谈起来说她亲自做了一个超棒的草莓果酱,听了之后,我觉得蛮有兴趣又简单易煮,就决定亲自制作吧!

悄悄哟!非常光滑又色津亮丽的草莓果酱,甜度刚刚好,味道更不用说啦!
当我在搅拌途中,已闻到富有浓郁草莓的香味扑鼻而来。
真是难以相信都能煮出那麽香滑可口的草莓果酱 。
感谢auntie Irene 和Echo 无私的分享和教导!

当天我又烘了光滑溜溜的空心小面包。超喜爱这面包质的是多么幼细,柔软又美味可口!夹上炸鸡肉饼,孩子们吃不亦了乎呢!

23 comments:

Mabel said...

Hi Joanne

哇, 你也做了草梅果酱,我也是哦。味道刚刚好甜带酸很够味。我做了swiss roll, 我就把草莓果酱察在swiss roll 上, 非常好吃。

Michelle said...

Joanne,

我也做了汉堡哟!看起来很好吃哟!

May said...

Joanne,

你的自制草莓果酱看起来好香滑,味道肯定是美味极了!
我想把它涂在空心面包上,也一定很好吃!

Unknown said...

Mable,

哈!哈!这次你的手脚还比我快哟!是咯!我也觉得味道刚刚好甜带酸很够味。卖相还不错吧!oh! good idea你会把草莓果酱察在swiss roll 上。应该很好吃。下次我再试试看。

Michelle,

其实当我在做波罗包时,我先生也叫我尝试做空心面包,是我没时间做,至到星期天才有机会做。因为家人是面包王,所以对面包会比较超爱吃。

May,

这草莓果酱的确非常好香滑又美味,你不妨试试做,相信你孩子们会喜欢。

Eileen said...

Joanne,

空心面包擦上草莓果酱也是一级棒的。

Margaret said...

Joanne

your DIY strawberry jam looks yummy. I saw the one made auntie Irene, the colour was very bright and lovely, and tasted very good as well. It's good that the taste, colour are natural, with no additives and chemical preservation. I think it's worth home-making the fruit jam.

Nicole Hah said...

Joanne,

the strawberry jam really nice lo... i have try it on last friday when i go down collect my rich fruits cake...

L-5 said...

Joanne

Wow!!! The Strawberry jam looks so yummy!!! :D

Cheers!!!

Unknown said...

Eileen,

这草莓果酱的确非常好香滑又美味,你不妨试试做,相信你家人会喜欢的。再加上草莓果酱实在非常简单易煮。你会爱上它哟!

Margaret,
是呀!不管是颜色或味道,真是超棒哟!最重要的确没放任何颜色或chemical preservation。Home-making the fruit jam 是值得做。

Nicole,
是咯!我真的蛮喜欢这亲自做的草莓果酱。味道实在太好了。

Unknown said...

L-5,

you must try this home make fruit jam, very delicious go with the bread.

Anonymous said...

now I stay tuned!

May said...

Joanne,

我祝愿你和家人圣诞节快乐,平安健康!

L-5 said...

Joanne

我祝你和家人圣诞节快乐 and a blessed 2010!!! :D

Cheers!!!

Anthony said...

Joanne,

Wishing you and your family a Merry Christmas and a Happy New Year!....^O^

Michelle said...

Joanne,

祝福你与家人圣诞节与新年快乐!!!

Richard said...

Joanne,

No Greeting Card To Give..
No Sweet Flowers To Send..
No Cute Graphics To Forward..
Just A L♥VING HEART..

♦Saying...

“MERRY CHRISTMAS”

Margaret said...

Joanne

祝福你与家人圣诞节与新年快乐!

have a good break!

Sherrie said...

Joanne

衷心的祝福你与家人。。。

圣诞快乐,一切顺利

Oink Oink said...

Joanne,

Wishing u & family a Merry X'mas and Happy New Year 2010.

Happy Anniversary to u & your hubby...

:-D

小凤 said...

Joanne

Merry Xmas & Happy New Year

Happy Anniversary

Irene said...

Joanne

圣诞节快乐

Jennifer said...

Joanne,

祝你和家人圣诞节快乐

babygirl said...

Hi Joanne,

Merry X'mas to u and ur family, enjoy today with ur family and friends ^-^