Wednesday, 23 April 2008

Coffee Birthday Cake




Aunt Irene 做剩余的Sponge Cake 叫我带回家做生日蛋糕给孩子吃。
为了不要辜负aunt Irene 的好意,
就在上个星期天复习做Coffee Birthday Cake.
我也已经好久没有做蛋糕装饰了。
找找看看冰箱有什麽装饰品可以装饰这蛋糕。
哎呀!没办法!只能找到这几样东西。

虽然装饰稍微简单,可是味道非常美味芳香。
浸满了香浓咖啡和特级咖啡酒在海棉蛋糕,

涂上乳酪咖啡香味 。
品尝之后,

哗!感谢aunt Irene介绍这个美味无比的蛋糕给我!
当第一茶 匙 送入口中里,
芝士味刚刚好,竟然有点松软的感觉。
蛋糕带中有香醇咖啡的香味,
口感佳!再来味道慢慢散开,
十分美味。再来一个也不腻。
Aunt Irene, 这次生日蛋糕水准如何?
希望您也能给我评语,如果涂得不理想,下次再多练习。
谢谢!

13 comments:

Irene said...

Joanne,
不错!有水准liao!
以后可以 suga suga 做来送给人咯!
还有还有!明年我生日时,记得做1个送给我哟!哈哈.....

L-5 said...

Joanne,

Wah! Your Coffee Birthday Cake looks terrific.... :)

Cheers
L-5

May said...

Joanne,

哇!咖啡口味的蛋糕是我的最愛喲!你做得很漂亮,Cream 也凃得很均勻,真的很有水准!

Somewhere in Singapore said...

JoannE

your coffee birthday cake looks good..

hehe.. coffee my favourite...

Sherrie said...

Happy Birthday to you...
Joanne, 生日歌唱了,也无所谓谁的生日,happy happy 就好。总之我闻到一股咖啡的味道了,好香哦!

Eileen said...

Joanne,

哇,你的咖啡生日蛋糕做得很漂亮,卖相很好。

Unknown said...

aunt Irene,

谢谢您的评语。没问题。我还想年年你的生日可要品尝高级酒店的蛋糕哟!

l-5, sis & eileen,
Thank you.

May,
过奖了。谢谢。我觉得还需要多多练习。我也是蛮喜欢咖啡口味的蛋糕。平时不可以喝咖啡,因为我的胃不允许我喝咖啡,只好能用咖啡味道来做蛋糕, 这样我也心满意足了。

Xueli,
听到了你的生日歌。谢谢。这咖啡蛋糕的味道实在好香!

Becky said...

Hi Joanne,

Coffee cake looks great! Well done!

Margaret said...

Hi Joanne

Your coffee birthday cake not bad leh...looks quite high, how many layer of sponge cake did u use?

ha..ha.. next year can make one for auntie Irene liao, no need to buy from outside...expensive and not nice...

Unknown said...

Becky,

Thank you for your compliment.

Margaret,

Aunt Irene gave 5 pcs of sponge cake in order to dun want wasted so used up 4 pcs of it but my cream cheese not enough to smear on third pcs so lesve it.Anyway, nevermind lah! this coffee cake for my children testing.hee! hee! They said very .... very nice taste.

Dorene said...

Joanne, aiyo this coffee cake look delicious la, must ask from Auntie Irene liao cos next month a lot of birthday cake need to bake ley.

Unknown said...

Dorene,

it is really good so you can try to make for one of birthday girl/boy.

Adeline said...

Joanne,
Looks good. Wow! Aunty Irene gives high marks huh! Well done!