Saturday, 16 May 2009

飘香粽子


相信到处已粽子飘香咯!
家人已念念不忘這香甜美味的娘惹粽。

昨天也忙了裏2kg的糯米。
美味的娘惹粽餡甜度适中與淡淡的糯米融为一体,

味道恰恰好、吃起來甜而不膩喲!





在来临倆個星期后就是农历五月初五~~ 端午节 ~~
相信家家户户也忙着裹美味可口的粽子,
家婆也超喜歡傳統口味的福建炒米粽。
昨天我就先裹1kg 家乡风味的福建炒米粽送給她。
瞧瞧里头的馅料哦!
和往年一样制作美味
咸肉粽饱满了三层肉,鸡肉,腊肠,香菇,虾米和栗子。
希望品尝之後,能让她那古早为滿足味蕾。

15 comments:

ching said...

真快,下个星期就是端午节了。
不知道今年的端午节有没有home made的粽子吃呢?

Michelle said...

Joanne,

我昨天也裹了nyonya 粽哟!

不过我的看起来和你的好像不太一样哈哈哈。。。可是我相信是一样好吃!!!

Mabel said...

Joanne

你们真的手脚很快,都在周目裹粽子都裹得很美。看起来也很好吃。 看来我也要开始行动咯。

babygirl said...

Hi Joanne,

Wow, You are superwomen, within 2 days u make 3 kg of dumplings (Hokkien & Nyonya) look very yummy!!!:D
Can i try some please keke? ^-^

Eileen said...

Joanne,

飘香的娘惹粽和福建炒米粽,我闻到了。粽子裹得很漂亮,看到很想吃。

L-5 said...

Joanne

Wah!!! Everywhere 粽子!!! Indeed, as 端午节 is around the corner, how can dun have 粽子??? :D

Ur both types of 粽子 looks nice... wondering any more left... :D

Cheers!!!

ds said...

Wow! 你好快哦!这么快就做了这么多的粽子。 你家认可有口服咯!

Unknown said...

Ching,
时间真的飞得好快,再多十天就是端午节了。你会不会裹粽子?现在外面卖的粽子非常贵,觉得亲自裹比较好吃,随我们的口味。

May said...

Joanne,

我昨天和今天也裹了娘惹粽,不过你裹的粽比我的还漂亮,你裹的福建炒米粽,看到好想吃哦!

Nicole Hah said...

Joanne,

哇!!! 好多的粽子啊!还有没有剩啊! 哈哈~~~

Unknown said...

Michelle,

为何不一样呢?看来看去你所炒的陷料都一样呀!那你留几粒个让我尝试嘛!嘻!嘻!开玩笑的啦!

Mable & ds

不会快咯!再过一星期就是端午节了。我先生一直问我几时裹粽子,他说好想吃了。就在上周末裹粽子多数送给亲戚与同事们,当然会留几粒给家人尝尝。,再来临的周末我会在裹一KG给自已和朋友。哈哈!看来你门真的要开始行动咯。


Babygirl,

Thank you for kind compliment.No problem to give you to try. I will make again this coming weekend cos not enough.hee...


Eileen,

现在到处都会闻到飘香粽哟!不敢当!粽子裹得还可以啦!许久没裹了,起初差点还会鸡手鸭脚呢!昨天带来分给同事,大家都赞味道非常好!真得要谢谢他们的赞美!


-5,

Yes,现在到处都会闻到飘香粽.How come you didn't yet? Ha!ha! You must be lazy and didn't visit aunt Irene,right?Just joking only. Now I didn;t left anymore, so I will make again this weekend.


May,

哇!你昨天和今天都拿年假裹娘惹粽。不敢当!一年没裹了,差点要忘记了,我还需要多多练习。


Nicole,

哎呀!对不起哟!没有剩了.

Margaret said...

Joanne

wow, here also have lots of dumplings, no wonder so fragrant...hahaha..

oh, my all time favourite hokkien咸肉粽, you included so many ingredients - 三层肉,鸡肉,腊肠,香菇,虾米和栗子, must be really tasty and fragrant....

Unknown said...

Margaret,

我也是一样比较喜欢福建咸肉粽。是咯!这次我加了鸡腿肉,其他还是和往年一样。同事和家人都赞非常味道非常好噢!谢谢他们的赞美!

Oink Oink said...

Joanne,

Wow, see your ba zhang, I really miss eating. Human being is like that, when u get to eat it, u dont appreciate, but when u cant eat it, u miss it so much. Hehe..

:-D

Unknown said...

Oink Oink,

Ha!ha! I understand your feeling. During my confinement that time, i also have same feeling as you. But you still have "忍“ till one month 咯!没办法啦!