Saturday, 24 May 2008

娘惹粽和松软香焦蛋糕



端午节即将来临,到处粽子飘香。
昨天我也绑了2kg的糯米。

当掀开粽叶时,哇!馅料饱满哟!

粽子馅多米少,滋味与口感具佳,香甜美味,

香而不腻,让人吃得很满足。



这本新食谱是aunt Irene帮Nicole, Margaret,May,Oink Oink & L-5为我精挑细选

送给我的生日礼物。

今天就来试做松软蒸香焦蛋糕

瞧瞧看哟!上一层是包, 下一层是香焦糕。

好想知道蒸出来这蛋糕质地如何?

哈!哈!
口感蛮不错,很软又“QQ” 的感觉。

13 comments:

Somewhere in Singapore said...

JoannE

I'm first, i'm first, your yummy yummy food make me hungry even after lunch... hehe...

Unknown said...

SIS,

Thank you! reserve for you for your dinner.ok. DHL to you now.

Dorene said...

Joanne, you also make the dumpling,look so delicious.

Unknown said...

Dorene,

Next week I will make " Bak Chang" agian so on following week I wont make already coz my maid is going back to Indonesia for 2 weeks, so busy to do housework.

L-5 said...

Hi Joanne,

Dumplings and Banana cake looks so nice. Can I sample some?

Btw, u made the post on 24/05/08 but the dumplings photo 25/05/08?????

Cheers
L-5

Sherrie said...

Joanne

我比较喜欢你的粽子,因为我是不吃香蕉的。
谢谢

May said...

Joanne,

哇!你包的粽子好漂亮噢!料好多看起来非常美味可口。
看这蒸香蕉糕的卖相,做的很美很成功。

Nicole Hah said...

Joanne,

wow ... 你的粽子好诱人唷! yum yum ...

那么快就试做新食谱咯!呵呵~~~ 这送软香蕉蛋糕看起来好好吃唷!你懂怎样做咯!呵呵~~~

Unknown said...

L-5,

Oh Ya! i aware about it.I upload my steam banana cake on 24/05/08 and I save it as a draft coz i know Sundy I need to upload my Nyonya dumpling, that's why when you see it got 2 date.

Xueli,

我也是不太爱吃香蕉的, 可是香蕉做蛋糕, 我还可以接受啦!

May,

谢谢你的赞扬!这次你包的娘惹粽子也不错嘛!你才试绑第二次而已, 都绑得很漂亮。

Nicole,
看到你们所做广东咸蛋肉粽看起来非常美味可口。 也让我流口水了耶!

Margaret said...

Hi Joanne

哇!你做了好多的娘惹粽啊,馅料好多好诱人哟。

你的松软香蕉蛋糕蛮特别的,我好像没看过,更不用说尝吃过耶。。。你怎么说?!哈哈哈~

是不是你老公帮你题的字?好有墨水噢,把粽子形容得很好,还有[巧妇之作夫之福]和[吾家又飘粽香]字句中也表达他对你的厨艺的赞赏,以你为傲哟!嘻嘻~ 你看了应该喜滋滋唷。。。

Anonymous said...

Hi Joanne,

After going thru your blogg, I am so admired that you can cook so many lovely food. Where can I learn to cook like you? Please advise. My email address is vicopt@singnet.com.sg

Best Wishes
Jessie

Unknown said...

Margaret,

至以松软香蕉糕有机会在做的话,一定会你们品尝,ok!

是咯!星期天孩子要求想吃鸡饭,就说下次再煮给你们吃因为我在绑粽子会比较忙,刚好我先生说他也想吃。没办法啦!少数服从多数,有多忙都要满足他们。那天我先生看到我忙到蛮迟的,他很乐意的告诉我,他会帮我拍照和题一些字。

Unknown said...

Jessie,

Thank you for visiting my blog. If you are interesting for cooking & Baking , why not you can visit Love 97.20 我的厨房笔记。That website can teach you very delicious foods and cakes. If you would like for individual session, you may email your contact no. to irenebaking88@yahoo.com.sg. She will contact u to schedule for the class.Thanks!