Wednesday, 24 October 2007

香煎萝卜糕,蒸气芋头糕

Cooked On 23/10/07

传统家常小吃香煎萝卜糕和蒸气芋头糕。


昨日老公摇个电话告诉我突然很想念我的萝卜糕和芋头糕。
问我可以弄给他吃吗?

做老婆可说不吗?

只好当天就制作了这两个糕点给他当做早餐。
今早我们俩一边品尝较精致的传统口味一边聊天,
配上一小茶壶的热沏浓茶。
真是尝到

美味可口的芋头糕和萝卜糕。

不但让我拾回往日和家人一起供吃品尝,
令我美味无穷~~。

16 comments:

MamiWu said...

哈哈!我是第一个,
是否能各来一份?

Oink Oink said...
This comment has been removed by the author.
Oink Oink said...

Joanne,
你的老公娶到你真是幸福,你也是“说做就做”no.2 hor. Aiyo, 可别把老公宠坏?嘻嘻。。。
:-D

Anonymous said...

好羡慕你,我确正载和老公冷战:(

franlanto said...

Joanne,
佩服佩服!!有求必应。 星期六我老公问我有没空bake 一个蛋糕送给他的马来同事,我说,huh!! No planning leh! 后来也因太忙给忘了! :(

Nicole Hah said...

hi Joanne,

哇~~~ 好羡慕你的家人耶,有求必应。可以DHL一片给我当早茶吗?谢谢咯!呵呵~~~

Unknown said...

sie, mamiwu,Nicole, & OinkOink,

其实老公要吃老婆的菜肴或糕点,那是做老婆的荣幸。你们说对不?

Dorene said...

Joanne, only see already so good , how nice if can eat it.My family oso love carrot cake very much but dun know how to do.

Unknown said...

Anonymous。
不要羡慕我,你也可以弄给你的老公吃的。
Just try talk to your husband, don't be like that, if you won't be happy too if you don't talk to him, right?

Unknown said...

Dorene,

Aunt Irene taught it before in 厨房笔记,you can go and refer it.

Sherrie said...

Joanne

看到你的香煎萝卜糕,蒸气芋头糕,我好饿哦!可是今天十五,我有吃斋的习惯,可以留一样一片给我明天吃吗?感谢你

Unknown said...

Xueli,

If next time see any chance, I make it for your to try it.ok!

惠芬的世界 said...

好老婆好妈妈!!一级棒!!嘻嘻。。。。

Eileen said...

Joanne,

你说的没错!能做给老公吃,做老婆的,真的很荣幸。

Dorene said...

JoanneE, will try but not now cos too many things to do now.Anyway thanks for your advise.

Somewhere in Singapore said...

JoannE

can i reserve for next week, hahaha... 2day have to fasting liao...